Roman Reloaded

Jag har lyssnat på det här albumet heeeeela dagen idag och jag gillar det mer för varje gång jag lyssnar på det! Den är helt fantastisk och väldigt ovanlig då den blandar hip hopen och ett väldigt popigt sound på samma skiva! Första halvan är i stort sett bara hiphop, Nickis rap är ju känd för att vara väldigt ovanlig, galen och lite edgy men det är allt en del av hennes charm!
Andra halvan av albumet är nästan bara power pop låtar, Jag har nog aldrig velat dansa så mycket som jag gjort medans jag lyssnade på en av mina favorit låtar på albumet "Pound The Alarm"! Hon har riktigt bra danslåtar som t.ex. "Starships" som producerades utav RedOne, eller "Turn Me On" som även var med i David Guettas Album "Nothing but the Beat".
Nej det här är nog helt klart årets bästa album so far! Känns lite konstigt att säga det när Madonna nyligen släppt MDNA men ärligt talat så har jag tröttnat på henne och det känns som att hennes tid är förbi...
Aja här är en lista på dem låtarna jag gillade bäst i den ordning som jag gillade dem!
  1. Pound The Alarm
  2. Automatic
  3. Va Va Voom
  4. Starships
  5. Whip It
  6. Roman Reloaded
  7. Roman On Holiday
  8. Stupid Hoe
  9. Come on a Cone
  10. Fire Burns
Definitivt mitt face när jag lyssnade igenom det här albumet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0